Mogą wystąpić problemy z dźwiękiem. Wybrane przyczyny braku dźwięku:
1. Możliwe, że mamy odłączone, wyłączone lub wyciszone głośniki/słuchawki.
2. Nie połączyliśmy Zoom z dźwiękiem systemu. Wówczas w lewym dolnym rogu klikamy na Join Audio.
I w otwartym oknie klikamy na Join with Computer Audio. Można też wcześniej przetestować system audio (Test Speaker and Microphone)
Na telefonie po kliknięciu Join Audio klikamy jeszcze Call via Device Audio.
3. Jeśli dźwięk jest podłączony, to może mamy wybrane niewłaściwe urządzenia dźwiękowe. Klikamy na strzałce obok przycisku Mute i wybieramy inne urządzenia niż te, które są zaznaczone. Przy Microphone dla niedziałającego mikrofonu, przy Speaker dla niedziałających głośników/słuchawek. Poniższa lista może wyglądać inaczej na różnych komputerach.
Ewentualnie wybieramy Audio Settings…, w kolejnym oknie Test Speaker and Microphone i kombinujemy w ustawieniach (Audio).
Test Speaker w celu przetestowania czy słychać przy wybranym urządzeniu dźwiękowym/karcie.
Suwak Output volume – głośność dla głośników, Input volume – głośność dla mikrofonu.
W programie pod systemem Windows jest też przycisk Test mic. Należy przetestować mikrofon. Klikamy na ten przycisk. Gdy pojawi się Recording mówimy coś. Po kliknięciu na Recording powinno być słychać odtwarzanie nagrania.
Jeśli nie działają testy, możliwe, że urządzenia mamy wyłączone/wyciszone fizycznie lub w systemie.
Możliwe też, że trzeba zaktualizować sterowniki karty dźwiękowej używanej w komputerze.